Museoa

Elgoibar bere antzinako tradizio industrialarengatik da ezaguna, “Elgoibar de las Ferrerías a la Máquina Herramienta” (1996) liburuak baieztatzen duen bezala, Luis Mari Ecenarro Osoro apaiz elgoibartarrak idatzia. Gaur egun, nazio-mailako makina-erreminta ekoizle nagusia da, mundu osoan aintzat hartua.

Gure historia industriala eta bertako protagonista izan ziren gizon-emakumeak gogora ekartzeko nahiari erantzunez, 1998/12/16an Makina-erremintaren museoa inauguratu zen.

Museo industrialaren kontzeptu berri bat eskaintzen dugu. Museo “bizia” da eta bertan, gure aitzindariek egindako makina-erreminta adierazgarrienak daude, esaterako: tornu paraleloak, fresatzaileak, zulagailuak, arrabotak etab. Horiek guztiak martxan daude, eta XIX.mende erdialdeko gure eskualdeko mekanizazio-tailer bateko giroa zintzoki erreproduzitzen dute.

Museo honek Gipuzkoako egoera industrialaren barruan eredu bakar bat osatzen du, izan ere, eskualdeko sektore industrial adierazgarrienaren hastapenak erakusten ditu, “makina-erreminta”, zeina teknologia berrien eragilea den.